posiadamy certyfikaty RODO
Dowiedz się więcej
PLEN

Wdrożenie platformy B2B, a nawyki zakupowe klientów

Nadal wielu producentów i dystrybutorów nie prowadzi sprzedaży za pomocą platformy B2B.

Obserwując trendy rynkowe okazuje się, że wdrożenie nowoczesnej platformy zakupowej to nieuchronny krok na drodze rozwoju. Trend narzucony przez duże korporacje, wymaga zwiększenia wydajności operacyjnej i znacznej optymalizacji procesów zakupowych.

Rynek oczekuje, że sprzedawcy reprezentujący sektor B2B, będą stawiać na innowacje, które pomogą im zatrzymać dotychczasowych klientów i powalczyć o nowych partnerów.

Według szacunków rynek B2B w 2020 roku będzie wart około 20 bilionów dolarów”.

Po powolnym starcie, sektor B2B zaczyna czerpać pełnymi garściami z doświadczeń rynku e-commerce.

Dostępne dane, potwierdzają, że już prawie 50% klientów B2B, ma mniej niż 40 lat. Liczba ta będzie ciągle rosnąć.
Ta grupa pokoleniowa, doskonale odnajduje się w realiach szybkiej i efektywnej sprzedaży online, znanej z systemów B2C (sklepów internetowych). Sprzedawcy B2B muszą wykorzystać ten fakt, dostarczając równie wydajne narzędzia w platformach B2B
”.

Integracje usprawniają automatyzację.

W przeprowadzonych badaniach 38% producentów i 60% dystrybutorów poinformowało, że ma rozwiązanie typu B2B wspierające sprzedaż. Problem pojawia się, gdy dokładniej spojrzymy na systemy. Okazuje się, że większośc badanych posiada również oprogramowanie ERP i tutaj zaczynają się schody. Po przeprowadzeniu zakupów w systemach B2B, pracownicy przeprowadzają mozolny proces sprzedażowo- fakturowy, niejednokrotnie popełniając błędy - głównie związane z dostępnością i procesem rabatowania. Warto też wspomnieć o mocno skomplikowanej analityce sprzedaży.

Jest to bardzo mało efektywne marnowanie czasu pracowników i ogromnie kosztowne.
Z pomocą przychodzą integracje w czasie rzeczywistym - platformy B2B z oprogramowaniem ERP lub finansowo księgowym (własnie taką posiada platforma B2B dla Enova). Rozwiązuje to przepływ informacji, pomiędzy systemami. Koszty komunikacyjne i personelu zostają znacznie zmniejszone, gdyż ograniczają się do dostępności platformy online.

Wnioski są jednoznaczne.

Sprzedawcy B2B stawiając na zaawansowane rozwiązania mogą zdecydowanie odróżnić się od konkurencji, która nie ma takich perspektyw i szybko zdobyć większy zasięg sprzedaży. Wprowadzając nowoczesną platformę B2B, znacznie obniżają koszty i wpasowują się w przyzwyczajenia zakupowe pokolenia, przyzwyczajonego do szybkich zakupów online.

Nasze prace

Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.

Panek - Car Rental
Panek - Car Rental
ImCRM
Rider EBC Breaks Poland
3Waters
Sklep internetowy 3Waters
Falcon
GRUPA FALCON jest firmą działającą w zakresie sprzedaży hurtowej i detalicznej suplementów diety oraz sprzętu, odzieży i obuwia sportowego. Odbiorcami są podmioty partnerskie oraz osoby fizyczne...
System B2B dla Grupy Falcon
Polontex S.A.
Polontex S.A. jest jednym z największych w kraju zakładów włókienniczych ze 100% polskim kapitałem. Firma prowadzi swoją działalność w murach przedwojennej “Częstochowianki”, znanej pod nazwą “...
Magia Firan - Polontex S.A.

Skontaktuj się z nami

Zostaw swoje dane kontaktowe, oddzwonimy.

Zadzwoń

Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Odwiedź nas

Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26

 

Zostaw numer, oddzwonimy.

Zostaw swój numer telefonu, oddzwonimy.

Twój numer nie będzie nigdzie przekazywany.
Tylko oddzwonimy.