posiadamy certyfikaty RODO
Dowiedz się więcej
PLEN

Co to jest platforma B2B?

B2B, inaczej business to business, to umowa kupna — sprzedaży zawierana pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi.

Przykładem jest sieć restauracji, która współpracuje z dostawcami produktów spożywczych oraz producentami sprzętu gastronomicznego. Inny przykład — producent sprzętu budowlanego, który współpracuje    z lokalnymi sprzedawcami. Przykładów można mnożyć. Najprościej ujmując, B2B opiera się na sprzedaży hurtowej, w odróżnieniu od sprzedaży B2C, której modelem jest sprzedaż detaliczna.

Bardzo duża ilość produktów i skomplikowany proces sprzedaży - wymusza na firmach sprzedających w kanale B2B posiadanie platformy obsługującej procesy sprzedażowe.

“Platforma B2B - najprościej mówiąc, jest to system informatyczny - porządkujący relacje pomiędzy kontrahentami i automatyzujący procesy sprzedażowe. Bardzo często spotykane są nazwy: system B2B, panel kontrahenta B2B, pulpit kontrahenta B2B, platforma sprzedażowa B2B, platforma zakupowa B2B - wszystkie one oznaczają ten sam system”

Średnia cena sprzedaży pochodząca z zakupów na platformie B2B jest wyższa niż w przypadku sprzedaży przez B2C. Dzieje się tak, ponieważ firmy posiadają większy kapitał do wydania, w odróżnieniu od zwykłych konsumentów. Firmy posiadające system B2B to przeważnie przedsiębiorstwa, które inwestują w rozwiązania informatyczne - szukając wzrostu poprzez automatyzację procesów, zamiast zatrudniania dużej ilości pracowników do obsługi klientów. Pokazują w ten sposób świadomość firmy i wzrost jej potencjału — rośnie poziom skalowalności. Poprzez dostępność systemu i możliwość robienia zamówień 24/7, firma zwiększa swoje zyski.Zwiększa się również ilość kanałów sprzedaży, dzięki czemu rośnie średnia wartość spływających zamówień.   

Dobry system B2B musi charakteryzować się funkcjonalnościami, które pomagają zautomatyzować i zwiększać sprzedaż, zmniejszając przy tym koszty obsługi procesów sprzedażowych.

System B2B należy zintegrować z posiadanym oprogramowaniem ERP/ finansowo - księgowym.

Dobry system B2B ma możliwość integracji z innymi programami, takimi jak ERP — Enova ERP 365, Comarch XL, Comarch Optima, Symfonia ERP, Symfonia Handel, Microsoft Dynamics, SAP.

Gwarancja posiadania klientów samoobsługowych.

Dobre wdrożenie systemu B2B daje gwarancję posiadania klientów samoobsługowych, czyli znika potrzeba zatrudnienia nowych pracowników.

“57% procesu decyzyjnego w sprzedaży za pomocą platformy B2B, odbywa się, zanim handlowiec nawiąże kontakt z potencjalnym klientem. Odbiorcy dobrze orientują się  w produktach i usługach, w które chcą zainwestować — a system B2B tylko im to ułatwia.”

Obszary poprawy obsługi klienta, po wdrożeniu systemu B2B

  • Łatwość w obsłudze platformy — intuicyjność systemu,
  • Nowoczesne podejście do klientów — indywidualne cenniki oraz programy lojalnościowe,
  • Dostępność systemu 24/7 - w tym handel na urządzeniach mobilnych,
  • Możliwość samodzielnego zamknięcia transakcji o każdej porze — klient samoobsługowy,
  • Nieustanny dostęp do faktur oraz historii zamówień.
  • To wszystko przyczynia się do większej ilości klientów, ich zadowolenia i możliwości pozyskiwania nowych, a w efekcie — wzrostu potencjału oraz przychodów firmy.

Wdrożenie platformy B2B - umożliwia dokładną analizę klientów.

Sprawdzonym nawykiem jest analiza wartości każdego z klientów. To, że firma obsługuje dużą markę, niekoniecznie czyni ją najbardziej dochodowym klientem. Oznacza to, że ma potencjał, ponieważ dysponuje większym kapitałem.Jednak nawet najwięksi klienci, będą wymagać dużych rabatów za powtarzające się transakcje. Dobry pulpit do obsługi kontrahentów sprosta tym wymaganiom. System B2B powinien mieć możliwość ustalania indywidualnych cenników, rabatów i programów lojalnościowych,  celem uzyskania obustronnych korzyści.

Łatwiejsze zdobywanie nowych, stałych klientów.

Zdarzają się również tacy klienci, którzy dokonują niewielkich jednorazowych zakupów. To idealna okazja, aby zdobyć nowego stałego klienta i nawiązać relację. Poprzez system B2B firma ma możliwość w sposób nienachalny, pokazać tego rodzaju klientom, zakres swojej oferty. Dobry panel kontrahenta B2B jest prosty w obsłudze i intuicyjny, dzięki czemu nie przytłoczy ilością oferowanych produktów, a korzystanie z takiej platformy będzie przyjemnością.

Podsumowując -  wdrożenie systemu B2B oznacza lepszą obsługę klientów i bardzo duże wzrosty, bez ponoszenia kosztów zatrudnienia nowych pracowników. Firma ma możliwość oferowania wielu swoich produktów i usług, wraz z profitami dla odbiorcy — co wzmacnia relacje biznesowe i przynosi obustronne korzyści.

Jeśli szukasz najlepszej platformy B2B — porozmawiaj z naszym konsultantem, który przeprowadzi prezentację systemu. Jesteśmy producentem oprogramowania B2B oraz B2C — sklepów internetowych, zintegrowanych z popularnymi platformami ERP —  Enova ERP 365, Comarch XL, Comarch Optima, Symfonia ERP, Symfonia Handel, Microsoft Dynamics, SAP.

 

Nasze prace

Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.

Eco Trade
Metroo sklep
Metroo
Almot
Zdjęcie
Hedan
Excellent Office
Kompleksowe zaopatrzenie firm
OSPEL S.A.
Producent sprzętu elektroinstalacyjnego

Skontaktuj się z nami

Zostaw swoje dane kontaktowe, oddzwonimy.

Zadzwoń

Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Napisz

Odwiedź nas

Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26

 

Zostaw numer, oddzwonimy.

Zostaw swój numer telefonu, oddzwonimy.

Twój numer nie będzie nigdzie przekazywany.
Tylko oddzwonimy.