posiadamy certyfikaty RODO
Dowiedz się więcej
PLEN

Jak obniżyć koszty dzięki systemowi B2B?

System B2B pomaga usprawnić, a nawet usunąć wiele działań operacyjnych związanych z zamówieniami handlowymi.

Pierwszym krokiem w decyzji o zakupie takiego systemu, jest pochylenie się nad bieżącymi kosztami, związanymi z zamówieniami oraz analiza wszystkich działów i czynności, które mogą ulec znacznej poprawie.

Poniżej przedstawiamy analizę przykładowych wykładników w oparciu o wskaźniki liczbowe.

Wykładnik Aktualnie Po wdrożeniu systemu B2B
Ilość handlowców w firmie 20 10
Ilość pracowników przyjmujących zamówienia 10 5
Ilość wydrukowanych faktur w skali roku 100000 50000
Ilość wydrukowanych katalogów w skali roku 12500 6250
Liczba popełnianych przez pracowników błędów w skali roku 2000 100

Analizując powyższe dane, realnie przyjmujemy, że 50% klientów składa zamówienia w systemie B2B. Oznacza to, że firma może zatrudnić o połowę mniej przedstawicieli handlowych, potrzebnych do obsługi klientów, co generuje mniejszą ilość wydatków firmy na świadczenia finansowe oraz wzrost klientów samoobsługowych. To samo dotyczy pracowników wprowadzających ręcznie zamówienia. Ponadto, gdy zamówienia są wprowadzane ręcznie, możliwość wystąpienia błędu jest bardzo wysoka, a klienci mogą nie dostać tego, co zamówili. W efekcie, prowadzi to do utraty przychodów i spadku zadowolenia klientów, a nawet braku chęci dalszej współpracy. Przy użyciu systemu B2B, klienci sami składają zamówienia na swoich indywidualnych kontach oraz wprowadzają zmiany w koszyku - w dowolnym momencie robienia zakupów, jeśli zaistnieje taka potrzeba. W dzisiejszych czasach, możliwość przeglądania katalogu w wersji cyfrowej, dodatkowo wzbogaconego o dostosowane filtry czy duże i przejrzyste zdjęcia produktów, jest niewątpliwie wartością dodaną dla firmy.

Klienci nie chcą już tracić czasu na przeglądanie papierowych katalogów, podczas gdy wszystko jest dostępne online.

Liczba połączeń telefonicznych a także wiadomości e-mail, zostaje mocno ograniczona.

System B2B stwarza możliwość funkcjonowania firmy, bez użycia zbędnej ilości papieru. Faktury są generowane automatycznie i natychmiastowo wysłane na systemowe konto użytkownika. Także informacje o wszystkich specjalnych ofertach czy indywidualnych cennikach, jakie firma przygotowała dla swoich klientów, są zawsze widoczne i brane pod uwagę, podczas zakupów na platformie B2B. Jednocześnie, czas realizacji zamówień jest znacznie krótszy, a klient ma dokładne informacje o stanach magazynowych firmy oraz kiedy zamówienie do niego dotrze. W tym przypadku, platforma B2B pomaga firmie przewidzieć prognozy i uniknąć opóźnienia w dostawie, a kadra zarządzająca może zaplanować produkcję. 

W odniesieniu do powyższych danych liczbowych, sprzedaż produktów znacznie wzrasta, wraz ze sprzedażą substytutów- gdyż, dzięki systemowi B2B, firma może z łatwością oferować klientom zamienniki czy produkty dodatkowe, celem podniesienia zawartości koszyków.

Dodatkowe korzyści z wdrożenia platformy B2B

System B2B, to nie tylko korzyści finansowe, ale znaczna poprawa działań operacyjnych firmy:

  • Oszczędność czasu - po wzroście przychodów, oszczędność czasu to druga z nadrzędnych wartości, uzyskanych po wdrożeniu platformy B2B. Wcześniej, duża ilość czasu była poświęcona zadaniom, które teraz może wykonać system.  Ponadto, klient wcześniej obsługiwany przez pracowników firmy- teraz staje się klientem samoobsługowym.
  • Lepsza widoczność produktów - gdy firma daje swoim klientom szybki, łatwy i wygodny dostęp online do całego katalogu produktów, widzą oni i zamawiają również produkty, których wcześniej nie brali pod uwagę. Samodzielne przeglądanie przez klientów bazy produktów, pozwala znaleźć nie tylko takie rzeczy, których potrzebują, ale również te, które firma chce zareklamować swoim odbiorcom. W ten sposób składane zamówienia, są średnio od 10% do 20% większe, niż zamówienia składane ręcznie.
  • Nowe możliwości marketingowe- system B2B otwiera cały wachlarz możliwości marketingowych, które wcześniej były niedostępne dla firm sprzedających swoje produkty face to face czy poprzez call center. Są to na przykład kampanie marketingowe prowadzone online, których celem jest zachęcenie nowych klientów do zarejestrowania się na platformie B2B, a nawet możliwość sprzedaży próbek produktów. Takie kampanie, przyczyniają się do pozyskiwania nowych klientów, zwiększania sprzedaży i zamawiania nowych artykułów - a to wszystko  generuje wzrost przychodów.
  • Nowi klienci- korzystanie przez firmę z platformy hurtowej B2B, to idealny sposób na powiększenie bazy klientów. Nawet wtedy, gdy są to klienci nieaktywni, którzy nie złożyli zamówień w ciągu ostatnich miesięcy. Zawsze istnieje możliwość, na złożenie takim klientom oferty indywidualnej oraz wznowienie rozmów o współpracy. Dodatkowo, firma ma realną szansę na nawiązanie współpracy z klientami w różnych częściach kraju i za granicą.

Wdrożenie systemu B2B w firmie jest bardzo opłacalne. Jeśli więc firma traci pieniądze, na przykład - na działania związane z ręcznym wprowadzaniem danych, jak najszybszym celem takiej organizacji powinno być wprowadzenie rozwiązania, jakim jest wdrożenie portalu B2B. Pozwoli to na wyeliminowanie błędów czy usunięcie zbędnych działań, a w dłuższej perspektywie czasu - bezproblemowe składanie zamówień i szybkości ich realizacji. Zwiększy to nie tylko sprzedaż produktów firmy, ale przyczyni się również do wzrostu organizacji poprzez przyciąganie nowych klientów, ich lojalności i budowaniu z takimi klientami długofalowych relacji. 

Zapraszamy do rozmowy z konsultantem i zapoznania się z naszą platformą ImB2B. Dzięki wdrożeniu ImB2B i integracji z systemem ERP, wielu z naszych klientów poczyniło ogromne oszczędności, dotyczące kosztów operacyjnych prowadzenia działalności.

 

Nasze prace

Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.

Eco Trade
Metroo sklep
Metroo
Almot
Zdjęcie
Hedan
Excellent Office
Kompleksowe zaopatrzenie firm
OSPEL S.A.
Producent sprzętu elektroinstalacyjnego

Skontaktuj się z nami

Zostaw swoje dane kontaktowe, oddzwonimy.

Zadzwoń

Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Napisz

Odwiedź nas

Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26

 

Zostaw numer, oddzwonimy.

Zostaw swój numer telefonu, oddzwonimy.

Twój numer nie będzie nigdzie przekazywany.
Tylko oddzwonimy.