posiadamy certyfikaty RODO
Dowiedz się więcej
PLEN

Korzyści z wdrożenia platformy B2B

Wielu przedsiębiorców sprzedaży hurtowej wciąż zadaje sobie pytanie
"czy warto inwestować w platformę B2B”?  

Jednak w ostatnich latach, rynek e-commerce i sektor B2B znacznie ewoluował i wciąż odnotowuje szybki wzrost. Główną przyczyną tego trendu, jest świadome pokolenie i ich wpływ na proces zakupu online a także szybki rozwój przedsiębiorstw branżowych.

Branże, takie jak produkcja - mocno odczuwają wpływ finansowy, jaki niesie ze sobą możliwość zakupu przez klientów online.
Według Forbes “wydatki na technologie, systemy i usługi platformy B2B nadal wyprzedzają rynek B2C o ponad 200%”. Dlatego właśnie teraz jest najlepszy czas, na zaangażowanie się i inwestowanie w systemy B2B.

Internet Retailer przewiduje, że “do końca roku 2019 Amerykański rynek e-handlu B2B będzie wart 1,1 t $ w porównaniu z rynkiem B2C o wartości 480 mld USD” natomiast Społeczność Business 2 wskazała, że ​​”46% producentów twierdzi, że handel elektroniczny będzie ich głównym kanałem sprzedaży do 2020 roku”.

Sprzedaż online to niewątpliwie bardzo dobra okazja do uzyskiwania większych przychodów, której dzisiaj firmy jeszcze w pełni nie wykorzystują. Przenosząc klientów do platformy B2B, firmy mogą znacznie obniżyć koszty sprzedaży nawet o ponad połowę.

Systemy B2B muszą czerpać pełnymi garściami z modeli sprzedażowych
wypracowanych w B2C.

"Badanie przeprowadzone przez firmy Heinz oraz SnapApp dowiodło, że 41% millenialsów podejmuje decyzje o zakupie online niemal natychmiastowo."

Działania te pokazują zachowania zakupowe sektora B2C, w których marki muszą edukować, budować zaufanie oraz społeczność, przed podjęciem decyzji o zakupie a także jej rozważeniem. Dlatego jeśli firma chce, aby marka pojawiła się w zachowaniach zakupowych klientów - muszą być dostępne online.

Posiadając łatwą w obsłudze a także dość intuicyjną platformę B2B, firma jest w stanie zatrzymać przy sobie klienta i stworzyć z nim długofalowe relacje. Usunięcie emocji z równania i zastąpienie ich statystykami oraz informacjami, które mogą prowadzić do świadomej decyzji, ma kluczowe znaczenie w tym biznesie. Sprzedawcy B2B, którzy wykorzystują sklep internetowy, mogą dostarczyć klientom usprawnione działania zakupu, które pomogą kupować szybciej i łatwiej, a w efekcie - nawet więcej.

Wybór odpowiedniego systemu B2B, umożliwia klientowi wyświetlanie wszystkich potrzebnych informacji dotyczących produktów - w tym stanów magazynowych.

Klient jest w stanie zobaczyć powiązane produkty, a także przedmioty z większą liczbą funkcji, co podwaja szansę zwiększenia sprzedaży. Z doświadczenia wiemy, że klient chce wyszukiwać i znajdować produkty szybko i trafnie. Wykorzystując system B2B, kupujący mogą zobaczyć dokładne te produkty, których szukają i dostosować je do indywidualnych potrzeb. Dodatkową możliwością, jest dostosowanie do klientów - indywidualnych cen, rabatów a także niestandardowych ofert. Dobry system B2B znajduje takie rozwiązania, jakie oferują w pełni spersonalizowane portale dla swoich klientów i partnerów.

Kolejną wartością dodaną jest fakt, że klienci mogą z łatwością korzystać z samoobsługowego koszyka, niezależnie od tego, czy realizują zamówienia online, czy konfigurują cykliczne zakupy w celu automatycznego przetwarzania. Korzystając z systemu B2B, klient ma możliwość sprawdzania statusu zamówień i możliwość dokonywania transakcji na dowolnym urządzeniu, co pomaga w kompleksowych działaniach - od zarządzania zasobami cyfrowymi po zintegrowane zarządzanie ofertami.

Rynek B2B to wciąż w pełni nieodkryta księga, która ma jeszcze wiele do zaoferowania. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat tego, jak możesz zacząć rozwijać swój biznes na platformie B2B - zapraszamy do kontaktu.

 

Nasze prace

Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.

Panek - Car Rental
Panek - Car Rental
ImCRM
Rider EBC Breaks Poland
Falcon
GRUPA FALCON jest firmą działającą w zakresie sprzedaży hurtowej i detalicznej suplementów diety oraz sprzętu, odzieży i obuwia sportowego. Odbiorcami są podmioty partnerskie oraz osoby fizyczne...
System B2B dla Grupy Falcon
Polontex S.A.
Polontex S.A. jest jednym z największych w kraju zakładów włókienniczych ze 100% polskim kapitałem. Firma prowadzi swoją działalność w murach przedwojennej “Częstochowianki”, znanej pod nazwą “...
Magia Firan - Polontex S.A.

Skontaktuj się z nami

Zostaw swoje dane kontaktowe, oddzwonimy.

Zadzwoń

Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Odwiedź nas

Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26

 

Zostaw numer, oddzwonimy.

Zostaw swój numer telefonu, oddzwonimy.

Twój numer nie będzie nigdzie przekazywany.
Tylko oddzwonimy.